The Web Ask Dave Taylor

Wednesday, February 16, 2011

TETAMU TAK DIUNDANG

Sebelum aku nak tidur,nak story la dengan cerita seram dari plkn...

''Dorm tempat tinggalku dengan kawan-kawan masa tue di atas bukit,bersebelahan dengan padang golf.rasanya, tinggal satu minggu lagi plkn nie tamat. Malam tue,ntahlah kami rasa panas pulak…dalam 20 orang tue hanya aku,adnan,aidil,jimmy dengan saiful yang belum tidur.Tengah sembang-sembang tue si adnan yang tengah main gitar nie ajak kami angkat katil tuk tidur diluar dorm tue…kononnya bolehlah nyanyi-nyanyi sambil tgok bulan….kami pun dengan happynya, angkat katil pi ke luar dorm tue….Bila semua sudah baring di katil menghadap bukit,cerita punya cerita….time pulak la si jimmy nak pi buang air, dia tidur pun xselesa nie…so,aku p la temankan dia….kami tak pi tandas yang baru sebab jauh sangat. So kami pi tandas lama…Sampai di tandas,aku tunggu di luar….tandas tue ada dua tandas yang satu lagi tue bertutup gelap tapi ada bunyi orang mandi….lama jugak si jimmy tue di tandas n tandas yang sebelah nie bunyi mandi kejap ada pas tue senyap pulak…tiba-tiba,pintu tandas sebelah tue macam bunyi nak terbukak…so,aku pun membelakangkan tandas tue p tgok tempat lain…bila aku berpaling balik….bau wangi datang sepintas dekat aku…bulu romaku semakin meremang…hanya tandas tempat si jimmy tue still lagi bertutup….sebenarnya,dalam aku menunggu tue aku terdengar bunyi orang mengilai,tapi aku diamkan jerk. Bila jimmy dah kluar,dia just diam…tiba2 dia cakap ‘nanti aku cerita’…..bila sampi pi katil kami tue,kami tgok aidil,adnan ngan saiful bergegas masuk ke dalam dorm…diorang cakap nak masuk kejap…bila aku ngan jimmy duduk di katil,dia tanya aku…. ‘fai,ko ada dengar ka ada bunyi tadi’….xsempat aku nak jawab ‘ya’’….tiba-tiba suara mengilai tue datang lagi….aku ngan jimmy cepat-cepat baring……xsangka dalam baring menghadap laingit tue…..rupanya ada kain putih terbang sekitar tempat kami tue…dengan cepat n buat macam xda apa-apa aku terus ajak jimmy pi bawa masuk katil…..cemas kami mengangkat katil tue,suara tue pulak semakin kuat…..katil tue macam terasa ringan jerk bila suara tue makin jelas…..kami berebut tuk masukkan 2 bijik katil kami tue…sebab takut betul….kami pun lari nak pi dorm. Malang buat jimmy,dia tergelincir ngan selipar dia yang still basah tue…..bila aku dah masuk dorm,hanya kedengaran suara dia teriak panggil nama aku…

Esoknya,bila jimmy cerita balik….rupa-rupanya masa dia nak keluar dari tandas tue,dia ternampak sorang pompuan berambut panjang lalu perlahan keluar menyelinap dari tandas tue sambil merenung tajam ke arahnya….''

Selalu dengar orang cakap,kalau bulu roma kita tiba-tiba meremang dalam sunyi ertinya benda tue dekat ngan kita. Malam nie sebelum nak tido,cuba korang try imagine tgah nampak belakang badan korang tengah-tengah sunyi nie...kalau x pun try jeling2 ngan tempat gelap or celah-celah lubang tabir...mesti rasa macam sedang diperhatikan....eeeeeee.....S.E.L.A.M.A.T M.A.L.A.M.......

1 comment:

HaNiNa said...

kalu aku mau menjerit2 time 2...